23 Aralık 2009 Çarşamba

Humus



Izgara etlerin yanına çok yakışan Humus da Mersin ve Adana'ya özgü bir mezedir.

Malzemeler.

*1 kase nohut, akşamdan ıslatılmış
*4-5 yemek kaşığı tahin
* 1,2 tatlı kaşığı kimyon
* 1 tatlı kaşığı sumak
* 5-6 diş sarmısak
* Yarım limon
* 1 tatlı kaşığı tuz.
* 1 tatlı kaşığı kırmızı biber
* Yarım demet maydonoz
* Zeytinyağ

Yapılışı:

* Önce nohutlarımızı iyice haşlıyoruz.Ben düdüklü tencerede 35-40 dakika kadar haşlıyorum.
* Nohutları,haşlama suyundan da biraz alarak,Rondoya koyuyor ve içine 1 kaşık tahin, bir miktar kimyon ve tuz ekleyerek iyice eziyorum. Nohutttan elde edeceğiniz kıvam çok önemlidir. Ne çok yumuşak ne de birbirinden kopacak kadar sert olmalıdır. Tam bir macun kıvamına getirmeniz önemlidir. Ben bir kase nohutu, rondoda 2-3 seferde çekebiliyorum. Her çekişte de içine tuz, kimyon, tahin ve dövülmüş sarmısağı ekliyorum.
* Çekme işlemi bittikten sonra düz bir servis tabağına alarak süslemeye başlıyorum.
* Nohut ezmesini bir güzel bıçak yardımıyla dümdüz olacak şekilde servis tabağına koyuyoruz.
* Üzerine sumak,kimyon,kırmızı biber ve maydonoz ekliyorum.
* Yarım limonunun suyunu sıkarak,bir kısmını humusun üzerine ekliyorum.
* Son olarak üZerine zeytinyağı gezdiriyorum ve bir bıçak yardımıyla humusu, pizza dilimler gibi üçgen parçalar olacak şekilde kesiyorum. Böylece yağ ve limon humusun içine iyice karışıyor.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

AMMAN

                Amman, Ürdün'ün başkenti ve kesinlikle çok farklı bir şehir. Düzensiz bir yapısı var, trafik karışık, sokaklar çok kalab...