12 Şubat 2012 Pazar

Avakado Salatası




Protein bakımından çok zengin olan avakado , içindeki 11 çeşit vitamin ve 14 çeşit mineralle tam bir sağlık deposu. Meyve ve salata olarak da tüketiliyor ama aynı zamanda yetiştiriciliği yapılan yerlerde fakirin tereyağı olarak biliniyor.Ve çok ilginçtir çiçekleri hem erkek hem de dişi özellik gösteriyor; detaylı bilgiye
genç ziraat sitesinden ulaşabilirsiniz.Şimdi gelelim salataya ;Mersin'de iklim uygun olduğu için zamanında babam da avakado ağaçları yetiştirmişti.Ve bizim evde de bu sebeple bol bol yapılırdı. Avakado dalından alınır alınmaz hemen kullanılmaz, 4-5 gün yumuşaması için , kabuğunun hafif kararması beklenirdi, böylece avakado da yumuşamış olurdu.Benim dün Özhan marketten aldığım zaten yumuşak olduğu için beklemek zorunda kalmadım. Hemen 2 adet avakadonun kabuklarını soydum, çatalla ezdim , içine yarım limonun suyunu sıktım ve sarımsaklı yoğurtla karıştırdım.Sonuç harika...Çok çeşitli olarak kullanabilirsiniz tabiiki, sevgiler...

3 yorum:

  1. Çok değişik bir salata olmuş. Avokadonun yararlarını haniden beri duyuyorum. Lezzetini merak ettim doğrusu. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. avakado meyvesini avakado.net sitemizden temin edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. avakadoyu çok severiz bayılırız ailecek
    ellerine sağlık
    birfincan kahve ve dostluk içi beklerim konyaya sevgiler
    bu arada izliyorum

    YanıtlaSil

AMMAN

                Amman, Ürdün'ün başkenti ve kesinlikle çok farklı bir şehir. Düzensiz bir yapısı var, trafik karışık, sokaklar çok kalab...