3 Temmuz 2013 Çarşamba

TENEKEDE TAVUK

Tenekede Tavuk ??? Ben de ilk duyduğumda nasıl olur demiştim ama sonra bir gün bizim köyün yaylasında ( Karakuz Dağları )  yaptığımız bir piknikte tadına baktım. Olamaz böyle bir tat, harika. Biraz zahmetli bir pişirme süreci var ama hepsine değiyor doğrusu. Önce temiz sıfır kullanılmış bir 5 kiloluk yağ tenekesi bulmanız gerekiyor. En önemlisi bunu pişirecek bir bahçeniz  olması lazım !!!!
Sonra ortasında bir küçük bir oklavanın geçeceği çapta delikli bir tepsi.
Sonra bahçede uygun bir bölgede ateş yakıyorsunuz. Bu arada bütün haldeki tavuk az yağ , bol kekik, karabiber, tuzla bir güzel ovuluyor. Tavuğu, uygun boydaki bir sopaya geçiriyorsunuz. Tepsiye tavuğun altında kalacak şeklide patates dilimleri koyuyorsunuz. Tavuğun üzerine tenekeyi geçirip, etrafını ateş ve közle besleyerek yaklaşık 1,1.5 saat pişiriyorsunuz. Tadına bayılacaksınız.
Mutfakta rahat rahat fırına pişirmek varken, ne diye uğraşayım diyebilirsiniz ama eğer biraz köy havası-bir tavuk pişirme macerası yaşamak isterseniz deneyin derim.


Dünya Tatlısı kayınpederim ve sevgili Eşim iş başında !


Ve sonuç, nefis tavuk ve köy bulguruyla tereyağlı bulgur pilavı, dolmalar, neredeyse bıçakla kesilecek köy yoğurdu, patlıcan salatası, köy ekmeğiyle bizim köy sofrası ..........

1 yorum:

  1. Ben de duydum ama hiç tadına bakma fırsatım olmadı ..
    Yapanların ellerine sağlık..
    Afiyetler olsun....

    YanıtlaSil

AMMAN

                Amman, Ürdün'ün başkenti ve kesinlikle çok farklı bir şehir. Düzensiz bir yapısı var, trafik karışık, sokaklar çok kalab...