8 Mayıs 2010 Cumartesi

İnkaya Çınarı- Köy Kahvaltısı




Geçen Pazar günü , havalarında ısınmasını fırsat bilerek İnkaya Çınar'ına gittik. Bursa'nın mutlaka görülmesi gereken yerlerinden biridir tarihi çınar. Çekirge 2. Meydan'dan sonra Uludağ yoluna dönerek 3-4 kilometre gidiyorsunuz ve Çınar hemen solunuzda kalıyor. BAzı kaynaklara göre 600 , bazı kaynaklara göreyse 700 yaşında ; Osmanlıyı gördüğü kesin. O kadar büyük bir gövdesi ve dalları var ki.. Artık o dallara dal demek ayıp olur herhalde , onlar da başlı başına bir ağaç gövdesi kadar.

İnkaya çınarının bulunduğu mekan, bir restaurant aslında. Aynı zamanda kahvaltı servisleri de var. Hem çok zengin bir kahvaltı mönüsü var, hem de fiyat olarak çok uygun.Kişi başı klaşık olarak 13 liraya geliyor. Kahvaltıda, çeşitli peynirler, bal ve fındık serpilmiş kaymak, kahvaltılık salça, değişik reçeller, meyveler, çok lezzetli ve iç malzemesi bol bol konmuş gözlemeler, sahanda sucuklu yumurta yiyebilirsiniz. Bir de yanında demlik çayınızı alıyorsunuz masaya..Serin serin kahvaltınızı yapıp, gazeteleriniz okuyorsunuz.Bursa'ya yolu düşenler mutlaka İnkaya çınarını görmeliler....:)

16 yorum:

  1. Ahhh ahhhh su kahvalti yok hic bir yerde, resme bakinca bile burnuma kokular geldi:)size afiyet olsun artik ne diyeyim:)

    YanıtlaSil
  2. insan uzaklarda olunca çok özlüyor böyle yemekleri, kahvaltıları. Eğer Bursa'ya yolunuz düşerse birgün, beklerim...uzun uzun kahvaltı ederiz..eminim fotoğraflayacak nefis yerler keşfedersiniz....:))

    YanıtlaSil
  3. Hi, Wonderfull tree.
    Can i use your picture for the french tree blog "Krapo Arboricole" ?

    Yanick

    YanıtlaSil
  4. hi there...yes you can..ı'll be happy, but don't forget to mention the origin of the tree. It is in Bursa,Turkey. It is a plane tree.It is in a village called INKAYA in Bursa. It is known as the oldest plane tree in Turkey, approximately 600 years old, since the times of the Ottoman Empire; and I'll even be happier if you mention about my blog..

    YanıtlaSil
  5. Hi Kahveci,
    Thank you very much for your quick response.
    I will don't forget to mention your blog.

    Yanick

    YanıtlaSil
  6. Hi Kahveci,
    You are now on the blog:
    http://krapooarboricole.wordpress.com/2010/12/06/les-platanes-d%E2%80%99orient-en-turquie-12-turkiyede-cinar-agaclari/#more-24807

    Again thank you very much for your help.
    Best wiches
    Yanick

    YanıtlaSil
  7. thank you so muchyanick !!!! you are so nice

    YanıtlaSil
  8. bende bir bursalı olarak herkese ytavsiye ederim buyrun gelin hep beraber kahvaltıya gidelim... paylaşımın için teşekkürler arkadaşım dostçakal, sevgiler

    YanıtlaSil
  9. adresi aldım nasip olursa bu yaz Bursa ya geldiğimiz de kahvaltıyı Çınarın altında yapıcaz inşaallah:)
    biz ailece seyahatlerimiz esnasında en çok güzel kahvaltılar hazırlayan yerleri bulup oralarda kahvaltı yada geç kahvaltı yaparız adres için teşekkürler
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. What a lovely meal and peaceful looking place!

    Cheers,

    Rosa

    YanıtlaSil
  11. çok keyifli bir yer gerçekten ama keyfini çıkarmak istiyorsanız pazar gitmeyin:)) çok kalabalıkdı bu pazar bende meyve almak için durmuştum ama gözleme alıp kiraz alıp kaçtık kalabalıkdan:))

    YanıtlaSil
  12. ah... çocukluğum aklıma geldi;1996 yılında 10 yaşındayken az götürmezdi babam beni oraya çay içerdik.mis gibi yeşilliğin içinde otururduk.sonraları nedense pek götürmedi babam beni oraya.

    YanıtlaSil
  13. ahh Bursa ahh her yeriyle büyülüyor insanı ama inkayada kahvaltı keyfi bir başkaydı..ben Bursalı değilim ama Bursa'yı kendi memleketim kadar çok sevdim..eğer gitmeye fırsatınız olursa mutlaka inkayada tarihi çınar eşliğinde kahvaltınızı yapın..ben gittim gezdim ama orada sürekli kalmayıda çok isterdim=))

    YanıtlaSil
  14. Arkadaslar kışın nasıl olur peki kapalı mekanlar var mi kahvaltı için?

    YanıtlaSil
  15. Arkadaşlar , kapalı mekanı da var İnkaya Çınarı'nın. Ahşap bir bina, orası da çok keyifli. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  16. Ben bursalıyım ama hiç gitmedim.Çok merak ediyorum :)

    YanıtlaSil

AMMAN

                Amman, Ürdün'ün başkenti ve kesinlikle çok farklı bir şehir. Düzensiz bir yapısı var, trafik karışık, sokaklar çok kalab...