22 Ekim 2010 Cuma

Herze

 


Bütün sofralara yakışan,et, balık ve tavuğun yanına harika eşlik eden Herze...Aslında ben Herze'yi ilk kez 88 yılında üniversite için Bursa'ya geldiğimde tatmıştım. Bizim oralarda közlenmiş patlıcanla BABAGANNUŞ yapılır.Yani ben közlenmiş ,patlıcan ve sarımsaklı yoğurt uyumuna ilk o yıllarda şahit oldum.Ooo ne kadar çabuk geçmiş yıllar...
Hepimizin bildiği bu nefis mezeyi, en son arkadaşlarımızın evinde ve bir balık sofrasında görmüştük. Ben de ne zamandır yapmıyorum.....Zuhal, patlıcanları közledikten sonra bıçakla iri kalacak şeklilde doğruyor, bol sarımsak, yoğurt ve zeytinyağı ile karıştırıp, üstünü kırmızı pul biber ve kuru nane ile süslüyor...
Ellerine sağlık Zuhalcim.....:)
Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

AMMAN

                Amman, Ürdün'ün başkenti ve kesinlikle çok farklı bir şehir. Düzensiz bir yapısı var, trafik karışık, sokaklar çok kalab...