5 Nisan 2010 Pazartesi

Portakallı Kek


Bugün güneşli ve çok güzel bir gündü. Tam kek yapılacak bir gün deyip durdum kendi kendime. Ve okuldan gelir gelmez, hemen bütün gün hayalini kurduğum kekimi yapmaya başladım.Ne yorgunluk kaldı, ne de bişey...
Fotoğraf konusunda daha çok yol katetmem lazım, ama bu kek çok lezzetli,inanın bana :)
Malzemeler :
*3 adet yumurta
* 1 su bardağı toz şeker
* 1 su bardağı soğuk süt
* 1 su bardağı sıvı yağ
* 1 adet portakalın suyu ve kabuğunun rendesi
* 1 çay bardağı kırılmış ceviz ya da fındık
* 1 paket kabartma tozu
* Aldığı kadar un ( yaklaşık olarak 2.5 su bardağı

Yapılışı :

1) Bir kap içine yumurtalrı kırıp şekerle çırpıyor, iyice köpürtüyoruz
2) Üzerine sıvı yağı, sütü,portakal kabuğu rendesi ve suyunu ilave ediyoruz. Tahta kaşıkla karıştırıyoruz.
3) Unumuzu tel süzgecin içine alıp,kabartma tozunu da ekleyerek karışımın üzerine eliyoruz.
4) Kıvamı tahin kıvamında olacak, ne çok akışkan ne de katı.
5) Yağlanmış kek kalıbımıza döküyoruz.
Üzerine fındık ya da cevizlerimizi koyuyoruz. ( Ben ceviz kullandım.)
6) Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırınımızda 30-40 dakika kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

AMMAN

                Amman, Ürdün'ün başkenti ve kesinlikle çok farklı bir şehir. Düzensiz bir yapısı var, trafik karışık, sokaklar çok kalab...